Skocz do zawartości


Myszka Miki wchodzi na YouTube'a....

Wyszukiwarki & Linki www...

  • Nie możesz odpowiedzieć
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 con-desiros

    Swój Człowiek

  • GMod
  • 29872 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:znana

Napisano 20 listopad 2013 - 19:51

Myszka Miki wchodzi na YouTube'a. Google porozumiał się z Disneyem. Traktują Polskę jako test?

Myszka Miki wchodzi na YouTube'a. Google porozumiał się z Walt Disney Co. w sprawie udostępnienia produkcji koncernu na swoim serwisie wideo.
Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym właściciel Myszki Miki i Kubusia Puchatka wrzuca swoje programy na YouTube'a w całości. Od początku listopada polska filia amerykańskiego giganta gromadzi na największym na świecie serwisie wideo produkcje emitowane w trzech swoich kanałach - Disney Channel, Disney XD, Disney Junior. Dzieci mogą znaleźć na YouTubie pełne odcinki seriali "Do dzwonka", specjalnego serialu z bohaterami pełnometrażowego filmu animowanego "Auta", "Kubusiowe przygódki" oraz serię "Teraz Miki", składającą się z odnowionych cyfrowo starych kreskówek o Myszce Miki i Kaczorze Donaldzie. W planach jest udostępnienie za darmo również nowych odcinków przygód z serii "Miki w szortach". Obecnie na YouTubie znajduje się 60 godzin programów wyprodukowanych przez koncern, w tym dostępne już wcześniej fragmenty. Umieszczone w serwisie produkcje będą pozostawały tam tak długo, jak długo będzie trwała umowa.



Wszystko wskazuje na to, że Walt Disney Co. traktuje Polskę jako test. Czy wkrótce w innych krajach europejskich koncern zacznie udostępniać programy na swoich kanałach na YouTubie? - Nie mogę tego potwierdzić. Współpraca ma charakter lokalny i dotyczy tylko Polski - mówi Błażej Staryszak z działu marketingu The Walt Disney Company Polska.

YouTube szuka treści

Jakościowe profesjonalne treści są potrzebne YouTube do pozyskania reklamodawców, którzy unikają nieobliczalnych amatorskich filmików. Google proponuje więc mediom udział w przychodach z reklam, ale stacje telewizyjne nie są skore do współpracy. Do tej pory w Polsce udało mu się przekonać tylko studia filmowe Tor i Kadr, które od czerwca udostępniają w serwisie klasykę polskiego kina w zamian za udział w reklamach.

Największe studia filmowe i telewizyjne domagają się tzw. gwarancji minimalnych przychodów. Oznacza to, że niezależnie do liczby odtworzeń, wyświetlonych reklam czy pobranych opłat serwisy udostępniające ich produkcje w sieci mają płacić mediom z góry określone kwoty. - To twarda polityka: dajemy treści tylko wtedy, gdy mamy z nich konkretny dodatkowy przychód. Udział w reklamach swoją drogą, ale to mogą być symboliczne pieniądze. Słyszeliśmy to już wiele razy - mówi przedstawiciel jednego z serwisów wideo na żądanie, prosząc o anonimowość.

Czy wystarczy pieniędzy z reklam dla wszystkich?

Problem z podziałem wpływów reklamowych polega także na tym, że prowizja Google rośnie. Pięć lat temu internetowy gigant pobierał standardowo 30 proc. od ceny każdej sprzedanej reklamy. Od kilku tygodni - według magazynu "Variety" - wprowadza do umów nowe warunki, na mocy których zabiera już 45 proc. Czy Walt Disney Co. będzie dostawał cokolwiek poza pieniędzmi z reklam? - Umowa jest objęta poufnością, nie możemy o niej rozmawiać - mówi Błażej Staryszak z The Walt Disney Company Polska.

- Mogę tylko powiedzieć, że bardzo się cieszymy z porozumienia z Disneyem - mówi Maciej Sojka, szef YouTube'a ds. pozyskiwania treści na Europę Środkową i Wschodnią.

Według naszych informacji umowa została wynegocjowana i podpisana w Londynie, gdzie obie amerykańskie firmy mają biura. Walt Disney Co. skupiający wytwórnie filmowe, parki rozrywki, telewizję ABC oraz wianuszek kanałów tematycznych (w Disney Channel i ESPN) jest pierwszym z wielkich koncernów medialnych, który zdecydował się na reklamową współpracę z YouTubem. Do tej pory podobnie jak inne wytwórnie - w tym DreamWorks Animation SKG - ograniczał się do płatnej wypożyczalni filmów dostępnej wyłącznie dla użytkowników YouTube'a w USA.

http://www.youtube.c...ser/DisneyFilmy







Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych