Skocz do zawartości


- - - - -

Legendy Motoryzacji


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_ea66_*

  • Gość

Napisano 06 styczeń 2006 - 21:29

Dołączona grafika

[justify]Legendy Motoryzacji (TVN Turbo)

Powrót do przeszłości. Pojazdy, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji.
W programie Legendy Motoryzacji postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego niektóre samochody zostają legendami a inne nie, pomimo, że były tak samo wspaniałe i niepowtarzalne.
Przedstawimy portrety twórców legendarnych samochodów. Przypomnimy najciekawsze rozwiązania techniczne, które z miały istotny wpływ na rozwój motoryzacji. Nie zapomnimy także o sporcie samochodowym, który był od zawsze naturalnym czynnikiem rozwoju i postępu technicznego.

W roku 1968 firma Citroen podpisała umowę o współpracy z włoską, znaną z produkcji aut sportowych, firmą Maserati. Już w dwa lata później podczas 57 Salonu Paryskiego pokazano nowy model, jego oficjalna premiera miała miejsce na Salonie Genewskim w 1971 roku. W grudniu tego roku trafiły do sprzedaży pierwsze modele na rynek amerykański. Ponieważ jest to specyficzny rynek - gdzie kierowca ma do prawa jazdy wpisane że potrafi prowadzić pojazd z manualną skrzynią biegów - więc model amerykański miał skrzynię automatyczną Borg Warner 35. Pierwsze wersje Citroena SM miały instalowane trzy gaźniki Weber, w rok później zamieniono je na elektroniczny wtrysk BOSCH D-JETRONIC, przy okazji zaopatrzono auto w szersze opony (205/70 VR15). Cena tego kosmicznego bolidu wynosiła 58 200 franków.

Na rynek europejski produkowano je z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów, choć dostępna była wersja z automatyczną. Model ten wzbudzał tak wielkie emocje że sprzedawany był na niemal całym świecie. Wyprodukowano ich niemal 13 tys. sztuk, zaś rozmaite firmy budowały na ich bazie różne wersje nadwoziowe. Powstało m.in. osiem kabrioletów Chapron Mylord, wydłużona limuzyna Chapron Opera i inne. Nadwozie opracował zespół pod kierownictwem Roberta Oprona. Wykorzystano w nim niektóre rozwiązania z poprzednich modeli firmy np. reflektory podobnie jak w DS 21 obracały się wraz z kołami. Jak zwykle wewnątrz znajdowała się kierownica z jednym ramieniem, radio podobnie jak w modelu GS umieszczono obok dzwigni hamulca ręcznego. Jest to bardzo ciekawe i ergonomiczne rozwiązanie - szkoda że nie stosowane do dziś. W momencie wprowadzenia na rynek tego modelu był on najszybszym i najbardziej komfortowym Citroenem. Silnik w tym bolidzie pochodził z Maserati - był to V8 Maserati Indy o pojemności 4200 ccm - oczywiście zmodyfikowany. Niestety kryzys paliwowy spowodował zakończenie produkcji tego ciekawego modelu.[/justify]

Cytat

[VIDEO]
Codec: DivX
Resolution: 384x288
Bitrate: 704 kb/s
Frame Rate: 25.0 fps

[AUDIO]
Codec: MPEG-1 Layer 3
Bitrate: 64 kb/s mono CBR
Frequency Sample: 44100 Hz
[RUNTIME] 00:26:37
[FILESIZE] 147 MB

Dołączona grafikaDołączona grafika

ed2k://|file|Legendy.Motoryzacji.Citroen.SM.[by.ceramik].avi|154488832|BAF837E9E3D24B9AB662DAADADC525B5|/


#2 Gość_ea66_*

  • Gość

Napisano 07 styczeń 2006 - 23:34

Dołączona grafika

[justify]Powrót do przeszłości. Pojazdy, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji.
W programie Legendy Motoryzacji postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego niektóre samochody zostają legendami a inne nie, pomimo, że były tak samo wspaniałe i niepowtarzalne.
Przedstawimy portrety twórców legendarnych samochodów. Przypomnimy najciekawsze rozwiązania techniczne, które z miały istotny wpływ na rozwój motoryzacji. Nie zapomnimy także o sporcie samochodowym, który był od zawsze naturalnym czynnikiem rozwoju i postępu technicznego.[/justify]

Cytat

[VIDEO]
Codec: DivX
Resolution: 384x288
Bitrate: 704 kb/s
Frame Rate: 25.0 fps

[AUDIO]
Codec: MPEG-1 Layer 3
Bitrate: 64 kb/s mono CBR
Frequency Sample: 44100 Hz
[RUNTIME] 00:24:58
[FILESIZE] 138 MB

Dołączona grafikaDołączona grafika

ed2k://|file|Legendy.Motoryzacji.wydanie.swiateczne.2005.[by.ceramik].avi|144967680|BECEB36A85EEBDCC659FB5EFA4CB9035|/


#3 Gość_ea66_*

  • Gość

Napisano 08 styczeń 2006 - 00:28

Dołączona grafika

[justify]Legendy Motoryzacji (TVN Turbo)

Powrót do przeszłości. Pojazdy, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji.
W programie Legendy Motoryzacji postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego niektóre samochody zostają legendami a inne nie, pomimo, że były tak samo wspaniałe i niepowtarzalne.
Przedstawimy portrety twórców legendarnych samochodów. Przypomnimy najciekawsze rozwiązania techniczne, które z miały istotny wpływ na rozwój motoryzacji. Nie zapomnimy także o sporcie samochodowym, który był od zawsze naturalnym czynnikiem rozwoju i postępu technicznego.

--------------------------------------------------------------------------------
Aston Martin to brytyjski producent ekskluzywnych i luksusowych samochodów o chrakterze sportowym. Obecnie należy do koncernu Ford. Bliźniaczą firmą Aston Martin jest obecnie Jaguar.

Udział w filmach
Bardzo brytyjskie konotacje marki Aston Martin i jej sportowy image oznaczały, że był to idealny samochód dla serii filmów o superagencie wywiadu brytyjskiego Jamesie Bondzie. Srebrny DB5, wyposażany w różne "wynalazki", pojawił się w filmach "Goldfinger" (1964) i "Thunderball" (1965). Na krótko DBS grał w filmie "W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości" (1969). Po przerwie, kiedy Bond używał również brytyjskich samochodów Lotus, Aston Martin ponownie pojawił się w The Living Daylights ("W obliczu śmierci") (1987), a następnie Vanquish w "Die Another Day" (2002).

Obecne modele
-Aston Martin V12 Vanquish S (2004-)
-Aston Martin DB9 (2004-)
-Aston Martin DB9 Volante (2005-)
-Aston Martin V8 Vantage '05 (2005-)

Aston Martin Racing
-Aston Martin DBR9 (2004-2005) (samochody wyścigowe)
--------------------------------------------------------------------------------[/justify]

Cytat

[VIDEO]
Codec: DivX
Resolution: 384x288
Bitrate: 724 kb/s
Frame Rate: 25.000 fps

[AUDIO]
Codec: MPEG-2 Layer 3
Bitrate: 64kb/s mono CBR
Frequency Sample: 44100 Hz

[RUNTIME] 00:26:25
[FILESIZE] 150.11 MB

Dołączona grafikaDołączona grafika

ed2k://|file|Legendy.Motoryzacj.Aston.Martin.[by.ceramik].avi|157396992|DFFEF6045EF85DF4A78EC6796B3E3730|/


#4 Gość_ea66_*

  • Gość

Napisano 08 styczeń 2006 - 09:54

Dołączona grafika

[justify]Legendy Motoryzacji (TVN Turbo)

Powrót do przeszłości. Pojazdy, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji.
W programie Legendy Motoryzacji postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego niektóre samochody zostają legendami a inne nie, pomimo, że były tak samo wspaniałe i niepowtarzalne.
Przedstawimy portrety twórców legendarnych samochodów. Przypomnimy najciekawsze rozwiązania techniczne, które z miały istotny wpływ na rozwój motoryzacji. Nie zapomnimy także o sporcie samochodowym, który był od zawsze naturalnym czynnikiem rozwoju i postępu technicznego.

Historia firmy
Historia koncernu Volkswagen rozpoczęła się 17 stycznia 1934 roku, kiedy to Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu - legendarnego Garbusa. 26 lutego 1936 roku w Fallersleben (Dolna Saksonia) otwarto pierwszą wytwórnię Volkswagena. Zaraz po wojnie, dzięki ogromnej popularności, jaką się cieszył, Volkswagen awansował do grona największych producentów samochodów w Europie. W 1973 roku miała miejsce premiera VW Passata, a w roku 1974, po wyprodukowaniu blisko 12 milionów sztuk, zakończono produkcję Garbusów na terenie Niemiec. Odtąd były one produkowane w Emden w Belgii i za oceanem. Następcą Garbusa został Volkswagen Golf, który trafił do sprzedaży wiosną 1974 roku i został przyjęty entuzjastycznie. Sylwetka hatch-back'a okazała się bardziej praktyczna niż Garbusa. Nieco mniejsze od Golfa Polo zadebiutowało wiosną 1975 roku i produkowane było w tej formie aż do 1986 roku, kiedy rozpoczęto produkcję drugiej generacji Polo. W 1991 roku Volkswagen trafił do Polski. Powstała firma Kulczyk Tradex z siedzibą w Poznaniu - polski importer samochodów Volkswagen i Audi, a od 1996 roku również Porsche. W maju 1992 roku rozpoczął się kolejny polski rozdział w historii produkcji Volkswagenów - powstała firma "Volkswagen Poznań", w której początkowo montowano, a później już produkowano w całości różne modele samochodów. "Okrętem flagowym" poznańskiej fabryki stał się Volkswagen Transporter wytwarzany tu od początku 1994 roku. Aktualnie w Poznaniu produkowane są VW Transporter T5 oraz VW Caddy. W grudniu 1997 roku Volkswagen de Mexico S.A de C.V w zakładzie w Puebla rozpoczął seryjną produkcję Volkswagena New Beetle - reminiscencji Garbusa. W USA model ten, podobnie jak przed 40 laty Garbus wywołał prawdziwą "beetlemanię". W 1998 roku rozpoczyna się seryjna produkcja Lupo, który jest początkiem nowej generacji małych i oszczędnych samochodów koncernu VW, a także produkcja modelu Bora, sedana na bazie Golfa IV generacji. 31 maja 2000 powstało w Wolfsburgu Autostadt - "miasteczko koncernu Volkswagen", w którym odwiedzający mogą nie tylko przyjrzeć się osiągnięciom koncernu w dziedzinie motoryzacji, lecz także interesująco spędzić wolny czas. Klienci odbierają tu kupione przez siebie samochody, które czekają na nich w jednej z dwóch szklanych wież - symbolach Autostadt. 26 listopada 2001 w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu z taśmy zjechał 33.333.333 samochód. Tak wysoka liczba pojazdów wyprodukowanych w jednej fabryce to sukces niespotykany w historii motoryzacji. 14 listopada 2005 Volkswagen Passat zdobywa drugie miejsce w konkursie samochodu roku 2006.[/justify]

Cytat

[VIDEO]
Codec: DivX
Resolution: 384 x 288
Bitrate: 703 kb/s
Frame Rate: 25.0 fps

[AUDIO]
Codec: MPEG-1 Layer 3
Bitrate: 64 kb/s mono CBR
Frequency Sample: 44100 Hz

[RUNTIME] 00:26:04
[FILESIZE] 144.38 MB

Dołączona grafikaDołączona grafika

ed2k://|file|Legendy.Motoryzacji.Golf.[by.ceramik].avi|151388160|097006018CF954DBBE304762014339EC|/


#5 bluedevil275

    Silent Beholder

  • Administrator
  • 1945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Ruhrpott

Napisano 08 styczeń 2006 - 12:52

:D troche mi sie lezka zakrecila w oku, bo tez zaczynalem od Golfa (jedynki). mial 1.1l i 50KM. nie zapomne, ile sie przy nim nakrecilem. dwa razy musialem wymieniac uszczelke pod glowica, hamulce, sprzeglo - po prostu wszystko. potem zwiekszylem mu moc na 80KM i po 15.000km mi zdechl. dzis gwizdze na VW, bo jest za drogi i jak na taka cene troche zawodny (glownie elektryka). jezdze Toyota i marki chyba juz nie zmienie.

pozdro

#6 robot20051

    Mały Osiołek

  • Kłapouszek´
  • 22 postów

Napisano 08 styczeń 2006 - 21:47

no narescie cos o moim wozie mam golfa2 gti koniec 91rok 16V 130 KONI
to
jest kop ja tesz durzo zrobilem ale warto powodzenia
:drink:

#7 bluedevil275

    Silent Beholder

  • Administrator
  • 1945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Ruhrpott

Napisano 10 styczeń 2006 - 19:08

ten Golf ma 139 KM. nie cieszyl sie zbyt duzym powodzeniem, ale mial klase - no i niezle kopyto.

pozdro

#8 virus304

    السلام علي

  • Friends
  • 715 postów

Napisano 22 styczeń 2006 - 10:28

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:blue'>Legendy Motoryzacji "Aston Martin"</span></span>

Dołączona grafika

Opis:

Powrót do przeszłości. Pojazdy, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji.
W programie Legendy Motoryzacji postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego niektóre samochody zostają legendami a inne nie, pomimo, że były tak samo wspaniałe i niepowtarzalne.
Przedstawimy portrety twórców legendarnych samochodów. Przypomnimy najciekawsze rozwiązania techniczne, które z miały istotny wpływ na rozwój motoryzacji. Nie zapomnimy także o sporcie samochodowym, który był od zawsze naturalnym czynnikiem rozwoju i postępu technicznego.

Aston Martin to brytyjski producent ekskluzywnych i luksusowych samochodów o chrakterze sportowym. Obecnie należy do koncernu Ford. Bliźniaczą firmą Aston Martin jest obecnie Jaguar.

Udział w filmach
Bardzo brytyjskie konotacje marki Aston Martin i jej sportowy image oznaczały, że był to idealny samochód dla serii filmów o superagencie wywiadu brytyjskiego Jamesie Bondzie. Srebrny DB5, wyposażany w różne "wynalazki", pojawił się w filmach "Goldfinger" (1964) i "Thunderball" (1965). Na krótko DBS grał w filmie "W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości" (1969). Po przerwie, kiedy Bond używał również brytyjskich samochodów Lotus, Aston Martin ponownie pojawił się w The Living Daylights ("W obliczu śmierci") (1987), a następnie Vanquish w "Die Another Day" (2002).

Obecne modele
-Aston Martin V12 Vanquish S (2004-)
-Aston Martin DB9 (2004-)
-Aston Martin DB9 Volante (2005-)
-Aston Martin V8 Vantage '05 (2005-)

Aston Martin Racing
-Aston Martin DBR9 (2004-2005) (samochody wyścigowe)

Info:

[VIDEO]
Codec: DivX
Resolution: 384x288
Bitrate: 724 kb/s
Frame Rate: 25.000 fps

[AUDIO]
Codec: MPEG-2 Layer 3
Bitrate: 64kb/s mono CBR
Frequency Sample: 44100 Hz


Suma kontrolna:

ed2k://|file|Legendy.Motoryzacj.Aston.Martin.[by.ceramik].avi|157396992|DFFEF6045EF85DF4A78EC6796B3E3730|/


Użytkownik legia1 edytował ten post 04 styczeń 2009 - 18:44


#9 virus304

    السلام علي

  • Friends
  • 715 postów

Napisano 22 styczeń 2006 - 10:29

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:blue'>Legendy Motoryzacji "Citroen SM"</span></span>

Dołączona grafika

Opis:

Powrót do przeszłości. Pojazdy, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji.
W programie Legendy Motoryzacji postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego niektóre samochody zostają legendami a inne nie, pomimo, że były tak samo wspaniałe i niepowtarzalne.
Przedstawimy portrety twórców legendarnych samochodów. Przypomnimy najciekawsze rozwiązania techniczne, które z miały istotny wpływ na rozwój motoryzacji. Nie zapomnimy także o sporcie samochodowym, który był od zawsze naturalnym czynnikiem rozwoju i postępu technicznego.



W roku 1968 firma Citroen podpisała umowę o współpracy z włoską, znaną z produkcji aut sportowych, firmą Maserati. Już w dwa lata później podczas 57 Salonu Paryskiego pokazano nowy model, jego oficjalna premiera miała miejsce na Salonie Genewskim w 1971 roku. W grudniu tego roku trafiły do sprzedaży pierwsze modele na rynek amerykański. Ponieważ jest to specyficzny rynek - gdzie kierowca ma do prawa jazdy wpisane że potrafi prowadzić pojazd z manualną skrzynią biegów - więc model amerykański miał skrzynię automatyczną Borg Warner 35. Pierwsze wersje Citroena SM miały instalowane trzy gaźniki Weber, w rok później zamieniono je na elektroniczny wtrysk BOSCH D-JETRONIC, przy okazji zaopatrzono auto w szersze opony (205/70 VR15). Cena tego kosmicznego bolidu wynosiła 58 200 franków.

Na rynek europejski produkowano je z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów, choć dostępna była wersja z automatyczną. Model ten wzbudzał tak wielkie emocje że sprzedawany był na niemal całym świecie. Wyprodukowano ich niemal 13 tys. sztuk, zaś rozmaite firmy budowały na ich bazie różne wersje nadwoziowe. Powstało m.in. osiem kabrioletów Chapron Mylord, wydłużona limuzyna Chapron Opera i inne. Nadwozie opracował zespół pod kierownictwem Roberta Oprona. Wykorzystano w nim niektóre rozwiązania z poprzednich modeli firmy np. reflektory podobnie jak w DS 21 obracały się wraz z kołami. Jak zwykle wewnątrz znajdowała się kierownica z jednym ramieniem, radio podobnie jak w modelu GS umieszczono obok dzwigni hamulca ręcznego. Jest to bardzo ciekawe i ergonomiczne rozwiązanie - szkoda że nie stosowane do dziś. W momencie wprowadzenia na rynek tego modelu był on najszybszym i najbardziej komfortowym Citroenem. Silnik w tym bolidzie pochodził z Maserati - był to V8 Maserati Indy o pojemności 4200 ccm - oczywiście zmodyfikowany. Niestety kryzys paliwowy spowodował zakończenie produkcji tego ciekawego modelu.

Info:

[VIDEO]
Codec: DivX
Resolution: 384x288
Bitrate: 704 kb/s
Frame Rate: 25.0 fps

[AUDIO]
Codec: MPEG-1 Layer 3
Bitrate: 64 kb/s mono CBR
Frequency Sample: 44100 Hz


[RUNTIME] 00:26:37
[FILESIZE] 147 MB


Suma kontrolna:

ed2k://|file|Legendy.Motoryzacji.Citroen.SM.[by.ceramik].avi|154488832|BAF837E9E3D24B9AB662DAADADC525B5|/

Użytkownik legia1 edytował ten post 04 styczeń 2009 - 18:44


#10 virus304

    السلام علي

  • Friends
  • 715 postów

Napisano 22 styczeń 2006 - 10:32

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:blue'>Legendy Motoryzacji, "Wydanie Świąteczne 2005"</span></span>

Dołączona grafika

Opis:

Powrót do przeszłości. Pojazdy, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji.
W programie Legendy Motoryzacji postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego niektóre samochody zostają legendami a inne nie, pomimo, że były tak samo wspaniałe i niepowtarzalne.
Przedstawimy portrety twórców legendarnych samochodów. Przypomnimy najciekawsze rozwiązania techniczne, które z miały istotny wpływ na rozwój motoryzacji. Nie zapomnimy także o sporcie samochodowym, który był od zawsze naturalnym czynnikiem rozwoju i postępu technicznego.

Info:

[VIDEO]
Codec: DivX
Resolution: 384x288
Bitrate: 704 kb/s
Frame Rate: 25.0 fps

[AUDIO]
Codec: MPEG-1 Layer 3
Bitrate: 64 kb/s mono CBR
Frequency Sample: 44100 Hz

[RUNTIME] 00:24:58
[FILESIZE] 138 MB

ed2k://|file|Legendy.Motoryzacji.wydanie.swiateczne.2005.[by.ceramik].avi|144967680|BECEB36A85EEBDCC659FB5EFA4CB9035|/

Użytkownik legia1 edytował ten post 04 styczeń 2009 - 18:45


#11 Gość_Fatal@Error°_*

  • Gość

Napisano 31 styczeń 2006 - 00:52

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Legendy Motoryzacji "Opel GT"</span>


Dołączona grafika

[justify]Powrót do przeszłości. Pojazdy, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji. W programie Legendy Motoryzacji postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego niektóre samochody zostają legendami a inne nie, pomimo, że były tak samo wspaniałe i niepowtarzalne. Przedstawimy portrety twórców legendarnych samochodów. Przypomnimy najciekawsze rozwiązania techniczne, które z miały istotny wpływ na rozwój motoryzacji. Nie zapomnimy także o sporcie samochodowym, który był od zawsze naturalnym czynnikiem rozwoju i postępu technicznego. W 1965 roku na salonie we Frankfurcie zadebiutował Opel GT, który zrobił furorę. Nisko opadający przód, zwężenie 'w talii', wysuwane reflektory i mocno wysklepione błotniki - to było naprawdę coś! 41 lat później legenda powróci. Debiut Opla GT nowego tysiąclecia przewidziano na tegoroczny salon genewski w marcu 2006r. Wiadomo na razie tyle, że będzie przeznaczony dla dwóch osób, przed którymi znajdzie się mocny czterocylindrowy silnik. Moc przenoszona będzie na tylne koła. Poprzednik sprzedał się w liczbie 100 tys. egzemplarzy. W tym przypadku ilość idzie w parze z jakością - samochód stał się klasykiem. Jego hasło reklamowe - "przyjemniejsze jest tylko latanie" - to już swego rodzaju kanon. Jak będzie tym razem?[/justify]

[VIDEO]
Codec: RealVideo 9
Resolution: 492*236
Bitrate: 439 kb/s
Frame Rate: 30.0 fps
[AUDIO]
Codec: RealAudio 8,cook-24
Bitrate: 64 kb/s 2 kanały
Frequency Sample: 44100 Hz

[RUNTIME] 00:23:50
[FILESIZE] 87 MB

ed2k://|file|Legendy.Motoryzacji-Opel.GT-CBM.rmvb|91411136|DF2F12107ED7C551C161ECBA311377BC|/

Użytkownik legia1 edytował ten post 04 styczeń 2009 - 18:46






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych